Tuesday, February 2, 2010

teringat tragedi 16 september.

Entah mengapa tiba-tiba teringat peristiwa "bersejarah' ini....-beberapa hari menjelang 16 september 2008 tidak silap aku pada hari sabtu@ahad satu pertandingan futsal di adakan di putrajaya.presint berapa aku dah lupa.datang untuk jd bidan terjun bagi bermain untuk pasukan futsal member baik aku.byk gak pasukan yg bertanding hari tu.dari seluruh lembah klang...sementara menungu giliran pasukan kami untuk bermain,kami duduk lah beristirehat di khemah2 peniaga yg di sediakan penganjur.ambil tenaga sebelum bermain(akhirnya pancit)hehe. .sambil duduk duduk menjamu makan dan minum kami berbual isu2 semasa yang ketika itu "panas" tentang cita-cita anwar ibrahim untuk menawan putrajaya pada tanggal 16 september akan datang..bukan main meriah dan semangat lagi member aku bercerita akan kemungkinan cita-cita si anwar ibrahim boleh menjadi kenyataan.aku geleng kepala je sbb pasti itu retorik politik si anwar je.sapa xkenal beliau kan...dalam sibuk kami bertekak tapi mesra tiba-tiba pandangan kami terarah ke sebuah kereta tempatan yang amat gempak umpama gempaknya putar belit anwar.bukan gempak apa,bunyi ekzos dia mak ai mcm meriam buloh!berhenti parking di ruang meletak kereta berhampiran kami...untuk makluman yg menjadikan kami lebih tersentak dalam sibuk berbual bukan hanya bunyi ekzos nya yg merdu tetapi sticker bersaiz XXL,tertera ayat 16 sepetember 08 menuju putrajaya dan hiasan bendera PKR di kereta mamat gemuk mcm gangster td.dah lah pendek.hehe.gaya mamat ni mmg kerek tahap cipan.aku pasti dia ni merupakan org kuat puak anwar.di selitkan walkie talkie pd tepi celah punggungnya,berbaju keadilan mcm anjuran keadilan pd kaca mata dia,duduk mcm dia pula yg akan merasmikan pertandingan itu nanti bukan bermain futsal pun!,padahal SUK yg akan rasmikan, pada hemat aku dari gerak geri mamat ni punya lah begitu yakin yg puak mereka akan menawan putrajaya nnti..aku hanya memandang sinis dan tajam pada mamat td di balas dengan jelingan maut dia...berbalik pada perbualan kami td,member aku bertambah semangat dgn menunjuk2kan jari beliau pada sticker kereta di selangi dengan ayat,ko nampak tu?.paham lah aku apa yg cuba dia sampaikan...dia nak ckp itu petanda awal puak2 anwar akan menawan putrjaya......layannnnnn........moral cerita aku nak sampaikan ialah kalau aku jumpa dan ingat muka mamat gemuk td nak je aku cakap, oi mafia gemuk!ini dah masuk 2010 mana putrajaya korang????....dan kesimpulan cerita ini apa yang aku nak sampaikan ialah putrajaya tidak menanti mu wahai anwar!hanya mahkamah yang pasti menentukan cita-cita mu.AS-SALAM

1 comment:

McTheory said...

Biasa la bro. . angan-angan mat jenin. . hahaha!